Wednesday, May 8, 2013

Mac to April...

salam tengahari rabu....

Banyaknya perkara-perkara atau peristiwa-peristiwa penting yang ummi tak smepat nak catat di blog ummi ni... masa dan perasaan malas telah melanda diri ummi ni... so masa kesempaatan ini marilah memblogkan diri :)

22 Mac- Jumaat ; Acara balik kg untuk meraikan majlis perkahwinan adik ummi ( mat keri) dan pasangannyer fazura.... dan juga cuti sempena cuti sekolah selama seminggu di kg halaman...
kebetulan mr hubby perlu ke LIMA 2013 so ummi dan anak-anak buat keputusan nak duk kg seminggu.. 1hb selepas selesai LIMA barulah mr hubby dtg jemput kami sekeluarga , mr hubby sampai di terengganu flite pkl 12.00 tgahri... pkl 2.00 ptg terus bertolak balik ke Nilai. zupppp...  adik ummi kawin pada 23 hb mac




 3 April 2013
Sukan sekolah pra marha. pertama kali ummi membabitkan diri sepenuhnya dlam sukan sekolah marha nih..konsep sukan tu perlu melibatkan ibu bapa sepenuhnya dalam setiap acara..letihnyer tuhan jer tau hahahha sama naik jer mak ayah dgn anak-anak dlm setiap sukan yang masuk pertandingan adoiii ... ummi n marha ambik 5 acara semuanya...




6 April 2013
Hari ulang tahun ke 9 tahun Damia Dayana binti Ahmad Azlan. dah 9 tahun anak ummi ni.. darjah 3, semoga menjadi anak yang solehah dan berjaya dunia dan akhirat. ummi buat makan-makan skit sempena besday dia tuh.

 1 tahun +

 umur 5 tahun bersama marha




kejap aja membesar bagai johan...syukur..... 9 tahun

 Menu : ayam masak merah, nasi beriani, dalca daging, acar..... nom..nom...nom...

 Jemputan : keluarga mimi, fam.cik long kebetulan dtg kl, anak-anak saudara yg duk sekitar Kl sahaja...sekian

 bersama hadiah birthday yg ke 9


 kek yang dipilih sendiri oleh birthday's girl- tiramisu cake



24 April 2013

Sekolah marha telah mengadakan lawatan ke kilang YAKULT...di Seremban, ummi pun baru tau kilang dia kat seromban P:).... seronok lah sebabnya dia cakap boleh naik bas dengan kawan-kawan. Bayaran rm50 termasuk makan minum dan dapat 2 set yakult dan goodies dr Yakult.  lepas pi kilang Yakult ummi tgk acara tu diorg pegi tengok burung unta di Jempol rasanya.

Balik jer rumah terus bercerita pasal Bakteria dengan ummi... ummi agak mesti masa factory tour tuh diorg duk criter pasal Bakteria jahat dan bakteria baik kan...kan..kan... :) ada-ada jer marha nih..
apa-apa pun nampak muka dia penuh dengan kegembiraan.... tiada gambar masa factory tour tu...so kita tgk gambar yg sedia ada jer lah ya..

marha 
+
yakult

Who needs probiotics?




No comments: